Dodatek osłonowy 2024r.
Dodatek osłonowy przysługuje za okres od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024r. i jest wypłacany jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024r.
Wnioski można składać od 1 stycznia do 30 kwietnia 2024r. osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wojkowicach, ul. Jana III Sobieskiego 125, przez Internet i ePUAP.
W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku osłonowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego za okres od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024r. złożone po dniu 30 kwietnia 2024 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Przy rozpatrywaniu wniosków przyjmuje się dochody z 2022r.
Kryterium dochodowe przy ubieganiu się o wypłatę dodatku osłonowego wynosi:
- 2 100,00 PLN – dla osoby samotnie gospodarującej,
- 1 500,00 PLN – dla osoby w gospodarstwie wieloosobowym
W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego wartość dodatku będzie się stopniowo zmniejszała (według zasady "złotówka za złotówkę" z dolnym limitem wypłaty dodatku 20 zł).
Kwota dodatku osłonowego w 2024 r.
228,8 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego
343,2 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób,
486,2 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób
657,8 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób
Kwota podwyższonego dodaeku osłonowego w 2024r.
286 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
429 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
607,75 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
822,25 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób
Przyznanie przez Burmistrza miasta dodatku osłonowego nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania dodatku osłonowego, uchylenie lub zmiana prawa do tego dodatku oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku osłonowego wymagają wydania decyzji.
Burmistrz miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku osłonowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej - o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku osłonowego.
Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku osłonowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Burmistrz miasta dokonuje weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku osłonowego, w szczególności w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.